MENYANTUNI WARGA EMAS WANITA DI BATU 38 SABAK BERNAM

0
 
Sukarelawan NGO Sabak Bernam memberikan penerangan tentang tatacara penggunaan katil wakaf kepada keluarga pesakit.

Pada hari ini gabungan NGO Sabak Bernam mengadakan ziarah dan serahan katil hospital wakaf kepada seorang warga emas wanita di Kampung Batu 38 Sabak Bernam. Kehadiran kami disambut mesra oleh salah seorang anak perempuan dan cucu kepada wanita warga emas tersebut yang bertindak menjaga wanita tersebut .
 
Nenek tersebut tidak mampu lagi menguruskan dirinya termasuklah mandi ,buang air atau makan minum. Warga emas itu kini berada dalam keadaan lupa dan tidak lagi dapat bercakap dengan orang sekeliling ibarat seorang bati tanpa dosa. Nenek ini juga bergantung kepada pemakaian lampin dewasa dan susu dewasa sehari-hari. Alhamdulillah, nenek ini dijaga dengan baik oleh anak-anaknya yang secara bergiliran yang datang menjaganya di rumahnya.
 
Anak kepada penerima katil warga emas menerangkan sesuatu kepada sukarelawan yang hadir pada hari ini.

Alhamdulillah. Terima kasih kepada pewakaf katil hospital ini yang tinggal di Sungai Lias yang sudi mewakafkan katil hospital arwah ibunya untuk digunakan oleh nenek ini.Hanya Allah yang mampu membalas sumbangan yang diberikan . Semoga Allah s.w.t memberikan kesihatan yang baik kepada nenek ini dan diberikan kemudahan kepada ahli keluarganya untuk menguruskan kebajikan nenek tersebut.
 

 

 

Catat Ulasan

0Ulasan
Catat Ulasan (0)